31 Aralık 2010 Cuma

Bolkıllı Ahkam Paşa: All You Need Is Love

Efendim bilindiği üzere iktidar partisi, son referandumda kıyı kesimlerden neden oy alamadığını anlamak için anket düzenliyormuş... Yazık efendim; hem paraya yazık hem de zamana yazık... Güzel yurdumun bölgelerini türkülerine göre incelersek sonuç kendinden ortaya çıkıyor...

Bakınız bunlar bazı evetçi iller ve bazı türküleri (kaynak: viki) ... Anadolu'nun ortasından ve doğusundan gelmekteler;

Kırşehir: Geleli gülmedim ben bu cihana, Anam ağlar başucumda oturur
Kayseri: Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır, Zalim felek değirmenin döndü mü..?
Konya: Vay bana vaylar bana
Tokat: Asker yolu beklerim
Sivas: Sarardım ben sarardım, Hazan ile geçti ömrüm
Erzincan: Derdim çoktur hangisine yanayım, Bunca kahrı bunca derdi
Bitlis: 'te beş minare
Adıyaman: Ağla gönül bugün yine ağlamanın zamanı geldi
Urfa: Yaram sızlar, ağrır başım
Malatya: Mevlam birçok dert vermiş....

Oooooy oyyyy.... Gelin bir de hayırcı bazı iller ve türkülerine bakalım;

Aydın: Her gün sarhoş, Kızım seni Ali'ye vereyim mi..?
Manisa: Sigaramın incesi, Karanfilim serende
Denizli: Cemilemin gezdiği dağlar, Tellidir yavrum anam tellidir...
Çanakkale: Gökte uçan teyyare
Mersin: Ham çökelek, Silifkenin yoğurdu
Antalya: Cigaramı ince sar
Edirne: Pınar başının gülleri
Tekirdağ: Bahçelerde börülce....

Fark belli değil mi..? Kıyıdaki adamın havadan, kardan kıştan yana derdi yok... Toprağı bereketli, en kötü balık tutar yer... Adamın bütün derdi yese, içse, aşk yapsa....

Yani Beatles'ın zamanında dediği gibi "All you need is love" (dıp dı dırınımmm)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...